søndag 30. september 2012

Happy Ending på Stua :)


Da var gardinene endelig slik jeg ønsket det:) På bildet ser Dere vinduene og hvordan stuen ser ut:) Kan tro jeg har beundret stuen min idag:) Kan ikke si så mye mer enn at jeg er fornøyd men hjernen stresser nå med alt det andre jeg ønsker å få til her i huset. Kjøkkenet ønsker jeg å lysne, badet oppe og nede....OMG det er så mye jeg må få gjort....

FØR:



Øverste bilde til venstre; dette var de originale gardinene som var her når jeg flyttet inn. Disse minnet meg så mye om min tid som gift fordi jeg hadde de samme bare i blått...... Men, jeg ønsket å vaske bort av alt det gamle livet jeg hadde og bygge et nytt liv med en ny mann. Men, jeg kan aldri vaske noe helt bort fordi det var noe positivt i ekteskapet mitt og det er kidså mine:) Men, alt det andre ønsket jeg å ha bort. 

Så å skifte gardiner var en prosess. Jeg har en mann som mente at gardinene han hadde var fine og at de var dyre. Ja, de var dyre men jeg ønsket at vi skulle ha noe som var vårt... Kanskje så er jeg litt sær, men jeg ga meg ikke... Til slutt etter flere måneders rundborddebatter så fikk jeg lov til å ta ned gardinene hans. Da tenkte jeg OMG hva slags mann bryr seg om gardiner ;) 

Lilla gardinene kom da opp og jeg var kjempe fornøyd men allergisk jeg er mot furu så begynte gnålet mitt igjen om å få malt vinduskarmene.  Dette ble nesten for mye for mannen at da begynte vi å ha kraftig diskusjoner. Han følte at alt hans begynte å forsvinne men det han ikke så var at det gjorde mine ting også. Han klarte ikke å se at begge sin stil begynte å forsvinne litt og litt og det ble erstattet med noe nytt. Og hver gang vi kranglet var tankene min OMG hvorfor skal han bry seg om hvordan jeg prøver å gjør ting koselig her hjemme;)

Men, nå idag har jeg fått stua som jeg ønsker det for oss og jeg spurte mannen beskriv stua med ett ord, og svaret hans var; KOSELIG :)


Så stua ble til slutt en Happy Ending:)


Ønsker alle en riktig god kveld:)

4 Comments:

nr.15 said...

Kjempeviktig å lage et felles hjem!! Bytte ut fortiden, og inn med felles ting og minner<3

Helt enig, stua er blitt kjempekoselig snupsi!!
Elsker interiør samtalene våre, og bra vi kan se resultatene våre i bloggens verden *knis*

Klem

Unknown said...

Tusen takk Sarka:)

Vi er jo nesten eksper på interiør;)

Masse klemmer fra meg til deg:)

Betten said...

Så nydelig det ble! Helt utrolig hvor stor forandring det blir med litt maling og nye tekstiler. Meget godt jobba! Nyt den nye stua deres.

Unknown said...

Tusen takk Tante:) Må si at jeg er kjempe fornøyd nå:)

KLemmer fra meg til deg:)

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)