tirsdag 22. mai 2012

Travle uker......



Nå har det vært en stund siden sist. Idag har været vært helt himmelsk. Solen skinte og det var faktisk veldig, veldig varmt ute. Dagen idag har vært kjøring her og der, aktiviteter for alle barna. Men, nå er kvelden kommet og jeg nyter kvelden med et glass hvitvin og bloggen.


 

For et par uker siden reiste jeg til Sveits. Var rett og slett på et kurs for Swiss Airlines. Sommeren var kommet til Sveits. Alle åkrene var fylt med blomster og på det verste så var det nesten 30 grader. Men, jeg klagde ikke over varmen, det eneste jeg klagde på var rett og slett at vi hadde laaaange dager. D.v.s 17-18 timers arbeidsdager og ca 1 times pause totalt. Jeg lærte utrolig mye og ble kjent med mange kjekke mennesker. Jeg håper inderlig at jeg møter Dem igjen endag. Vi bodde i en liten landsby ca. 1.5 time fra Zurich.  Appenzelle var så koselig, det føltes ut som om jeg var i evetyret Hans og Grete. Appenzelle er kjent for sin gode oster som jeg kom hjem med. Da var gubben kjempe glad. Så mest sannsynlig så vil jeg få tilsendt deilig ost ifra Zurich oftere enn det jeg kjøper oster fra matforretningen:)


Jeg kom hjem til 17.mai uken og kan tro jeg var stresset. Ting måtte ryddes, planlegge hva man skulle spise på 17.mai og jeg hadde selvfølgelig en liten jente som fant ut at hun ville sage foten sin. Kiara fant ut at hun skulle laga olabil sammen med en kompis. Kiara har alltid vært en gutte jente og er ikke redd for ting. Så hun skulle sage en planke, men hun endte med å sage seg over kneet. Hjemme så var middagen igang og jeg hadde funnet frem rødvinen. Men, neida jeg skulle ikke få slappe av. Jeg fikk en telefon fra mammaen til kompisen til Kiara. Kiara har saget seg rett over kneet og hun bør gå til legevakten. Jeg fikk full panikk og kjørte. Stakkers mammaen, hun hadde Kiara på besøk og hun tilkalte en nabo dame for hjelp og enda en annen mamma som er sykpleier. Når jeg kom frem så var kneet ferdig renset og stripset. Men, jeg kjørte allikevell til legevakten for hun ene mammaen er sykepleier og hun kunne ikke se om Kiara hadde saget så langt ned til en sene eller muskel. Hjertet mitt banket skikkeligt og Kiara smilte som vanlig. Hun var så tapper og jeg satt og tenkte; fy søren så tapper jente jeg har. Vi kom til legevakten, forklarte situasjonen og kom raskt inn. Legen var kjempe fornøyd med stripsingen og Kiara slapp å sy:)  Så den uken ble hun båret som en pasient og det tror jeg hun likte:)

Men jeg hadde fortsatt ikke glemt at maten måtte lages, hva skulle jeg lage og hvor mye skulle jeg servere. Nyttårsforsettet mitt var å lage god mat som jeg lagde ¨når jeg bodde i Stavanger. Så hva serverte jeg, jo jeg serverte til forett Røkt laksesandwish ( som Dere ser på bildet), hovedrett; roastbiff og til dessert Panna Cotta.

Jeg hadde egentlig lagd Panna Cotte til Kaffe`n etter skolearrangementet og Verden beste til dessert. Planene ble endre så vi spiste opp Verden beste 18 mai. Vi hadde to flotte familier på besøk og vi koste oss masse. Og alle var fornøyd med maten:)

Dra på jobben dagen etter var knall hardt og det tror jeg det var for de fleste. Så nå er vi en ny uke, 17 mai er over og nå er det bare planlegging av ferien våres. Nå er det ikke lenge før vi drar til Sri Lanka, men det kan jeg skrive om senere. Nå skal jeg logge av og spille litt Rumble og Wordfeud som jeg har blitt skikkelig hekta på.

Ønsker alle en riktig fin uke og nyt det fine været som vi har fått nå:)








0 Comments:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)