mandag 7. mai 2012

Jentene på tur

En Lørdag med masse planer og aktiviteter. Dagen starta med en deilig frokost som vi for servert hver helg av gubben. Starten så var Sander med oss på shopping, vi måtte handle bursdagsgave til Helene. Helene blir faktisk 11 år idag. Stein Roar og Sander var i selskapet til Helene og Nikita skulle ha en konsert i Asker.  Som vanlig så synger Nikita som en engel. Fikk masse skryt og jeg er så solt over Nikita.

Etter konserten så kom jeg på at vi kunne ikke reise hjem for jeg hadde ikke nøkkel til huset, kanskje jeg burde få lagt en nøkkel til meg selv.... Da tenkte jeg, nei nå kan jentene og jeg kose oss i Asker. Vi tok turen til Baracoa, kjøpte noe mat og Strawberry Daquiries - altså alkoholfri :) Selv om solen var fremme så det var kjølig ute. Så jeg spanderte en dobbel kaffe latte på meg selv. Deilig :) Dette var skikkelig stas for jentene, de satt der som to vesle voksne frøkner.

Nikita er blitt en vesle voksen frøken, hun kan ha sine nykker men det kan vi alle ha:) Denne helgen her har hun tatt skikkelig ansvar for seg selv og det har imponert meg veldig. Vi brukte fredagskvelden, lørdagskvelden og søndagen på matte. Hun skulle ha matte tentamen idag, venter spent på en telefon fra henne nå. Jeg håper at det gikk bra:) Nikita var ikke helt begeistrert over at vi skulle sitte med matten på fredagen men som jeg sa at av og til må vi gjør ting som vi ikke liker i helgene. Men, jeg satt der tålmodig og det tror jeg at det hjalp. Nikita sto opp klokken 08.00 igår for å jobbe med matten og hun sto opp 06.00 idag for siste pugging før den store prøven. Det er godt hun tar skolen alvorlig og spesielt at hun prøver så godt hun bare kan.

Vi for krysse fingrene for Nikita:)


Published with Blogger-droid v1.6.5

1 Comment:

salige lavendel said...

Hørtes koselig ut og de røde "drinkene" ser fristende ut!! Håper det gikk bra på matteprøven hennes. Og så må jeg si en veldig forsinken TUSEN TAKK for at du tok deg bryet å skrive oppskriften på Kvikklunsjen til meg. Kunne godt tenke meg å prøve det en gang. Synd kjeksen må ligge å tørke...jeg er ikke så tålmodig når det kommer til venting, hehe. Ha en koselig dag!!

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)