onsdag 23. mai 2012

Frustrerte Fruer.....


Ja,ja nå var det slutt til min fortvilelse og min manns glede. Jeg ble ikke hekta når den kom ut i 2004. Tror det var i slutten av 2005 jentene fra Fantavikå fant ut at vi skulle ha tvkveld ilag. Så vi rolerte hver tirsdag, vi koste oss med sjokolade og pepsi max. Etterhver så ble sjokoladen til Smash. Smash og pepsi max = Kvernevik Queens:) Tirsdager har på en måte vært min tv kveld siden jeg var 17 år.

Frustrerte fruer, hva kan jeg si enn at jeg klarte å se meg selv i alle Deres rolle. Her følgte vi med livet til fire husmødre. Vi følger husmødrene gjennom deres problemer, med både normale småting og mysterier som involvere mennene, vennene og naboene deres. Livet mitt i Stavanger, der var vi fire husmødrer og vi alle var forskjellige men av og til så var livet "vårt" vist på tv. Vi var der for hverandre og hele nabolaget visste hvem du var på godt og på vondt. Ja, vi bodde i en veldig livlig liten bydel med masse gode minner. Vi satt på lekeplassen og skravlet, vinket til hverandre i vinduet når man gikk forbi, feiret høytider ilag, satt ute på kveldene og nyte vin sammen. Vi følte oss hjemme hos hverandre, man kunne besøke hverandre uten å avtale på forhånd.. Husker til og med en episode der musikken var på full guffe og jeg vasket golvene i huset. Jeg sang med den stemmen jeg hadde og så plutselig oppdaget jeg at jeg hadde tillskuere:) De syns dette var kjempe morsomt å se meg danse og synge med moppen, men sånt var det vi følte oss virkelig komfortable med hverandre.

En etter en har flyttet og jeg flyttet til Asker. Da jeg flyttet til Asker så var det enda viktigere for meg å sette av tirsdagen som tv kvelden. Det var den dagen i uken jeg så på et program som minnet meg om de gode vennene mine fra Stavanger. Hverdagene går, barna krever mer av oss, men en ting er sant vennskapet til oss Queens vil alltid vær der. Selv om vi bor på hver vår kant og dagene raser avgårde så klare vi å holde kontakten, ikke alltid på telefon men på facebook. Jeg er veldig glad for at vi har facebook, der kan vi få med seg det meste:) Og når vi møtes så er det som om vi aldri har vært ifra hverandre. Det er dette jeg kaller for et ekte vennskap:)


               Ønsker alle en riktig fin dag:)


1 Comment:

nr.15 said...

tnnååå, miss u honey<3
klem fra Sarka

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)