mandag 22. august 2011

Årets første sopptur



Lørdagen hadde vi vårt første sopptur. Vi hadde familie Carruthers med. Det var en fantastisk og vellykket tur. Vi fikk plukket hovedsaklig traktkantarell, men vi fikk også noen kantareller, piggsopp og andre som jeg ikke husker sånt på farten:) Jeg er ikke noe sopp ekspert, jeg plukker bare de jeg vet hva som er og det er bare traktkantarell og kantareller:)



Fredagen fikk jeg kjøpt noen kjekke soppkniver inne på Clas Olsson, de kostet ikke mer enn 19 kr pr stk. Lang skaft med kniv på den ene enden og andre siden så var det en liten børste. Veldig kjekke for både barn og voksne:)



Alle barna ble utstyrt med hver sin kniv og kurv. Og vi speidet etter sopp. Vi hadde et par ivrige sopp plukkere, hvis vi ikke visste om vi kunne plukke så kunne Nicholas og Kiara lese i sopp boka og fortelle oss om vi kunne plukke eller ei. Veldig kjekt med så gode hjelpere.



Vi spaserte i skogen i noen timer og så begynte barna å bli sultne. Rart hvordan barn blir sultne når man kommer oss bort fra kjøkkenet:) Stein Roar fant frem grillen og på bilde så ser du Christopher og Kiara spikke spyd. Alle barna måtte spikke for å få grille:) Dette syns de var kjempe stas.





Published with Blogger-droid v1.6.5

2 Comments:

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei!
Takk for hyggelig melding hos meg! Ja, sying av perlebelte er litt av en jobb, men moro å lage det selv da! Jeg var i Voss i sommer, og passet da på å besøke noen bunadskyndige Vossedamer, så nå har jeg fått masse innput! Jeg skal skrive om det på bloggen min litt senere!

Hyggelig å besøke deg, og ønsker deg en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Monica Jacobsen said...

Flinke dere er!! Så kjempekoselig ut!!
klem

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)