tirsdag 10. mars 2009

Steg for steg på hvordan man endre blogg mal

VOILA !! Her er oppskriften på hvordan man endre en blogg mal. Les punktene i oppskriften først før man begynner:-)


1.Velg ut et mal fra http://www.finalsense.com/
2.Gå inn på More Details og kopier alt som står i rubrikken
3.Gå inn på Utforming inne på blogspot`en din og velg Rediger HTML
4.Slett alt i rubrikken Rediger mal og kopier inn det nye malet.
5. Lagre mal.
6.Her vil du kanskje få en feilmelding for du dette så gjør du slik:
Trykk Control+F og søk etter b:widget id

Du vil nok få fram koder som disse:

b:widget id=`Blog1`
b:widget id=`Profiler1`
b:widget id=`BlogArchiever1`



NB! Du har sikkert flere av disse og det er ok.

Endre tallet ”1” i koden til ”2”
Da vil det bli seende ut slik”(b:widget id=`Blog2`)”

Repeter dette på alle b:widget id fra ”1” til ”2”.

7.Bekreft og lagre mal. Dette funket for meg. Jeg skjønner at dette kan vær temmelig skummelt å endre på en HTML kode, men dette er veldig enkelt. Men for sikkerhets skyld ta å lagre en kopien av den malen du allerede har før du redigerer.

LYKKE TIL :-)




4 Comments:

mariasol said...

Heisann Davina, så greitt med slike enkle forklaringer :)
Jeg hadde en kjempefin blogg for noen år siden, men den slettet jeg, så nå er jeg igang med å lage en ny en! Men har glemt alt, da er det så greitt med slike enkle forklaringer ;)
takk :)
mvh maria

Sara said...

Vet du hvordan man endrer på bilder og slikt på malen? O_O

Medusa said...

heisann... takk for en grei forklaring på korleis man skifter mal.. er ganske ny i ditta med blogg greiene.. kjekt å finne noken som kan hjelpe til ;)

Unknown said...

Jeg kommer ikke inn på nettsiden http://www.finalsense.com/. Er det e annen nettside jeg kan bruke? Har veldig lyst å få endret designet på bloggen :)

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)